måndag 30 april 2012

Valborgsnostalgi

Så är det Valborg och jag tänker inte skriva ett enda politiskt ord. Hamnade i nostalgin på morgonen, tänkte på valborgsmässoaftnar som varit för länge sedan... De där gångerna man inte vågade säga det som borde ha sagts till den där läckraste tjejen vid brasan. Nåja, det gick ju bra i alla fall, med facit i hand.

Favoritlåten där vid brasan var Love me tender. Sjöng någon strof, nynnade mest. Den var passé redan då. Och när engelsmannen (ja, ni vet giganten Fred Lane) och jag gjort föreställningen (D)elvis Presley så tystas jag ner så fort jag försöker.

Men, men, i nostalgiskt anda -och utan engelsman i sikte - tog jag faktiskt ton för ett tag sedan. Plötsligt ligger det på Youtube minsann. Ha en bra Valborg! 


14 kommentarer:

  1. Klart bästa politikerrösten jag hört!
    Platsar helt klart bland dagens mer professionella sångare.

    SvaraRadera
  2. Valborgs eldigaste kram går till Dig, Birger.
    Love/ Katarina

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt, Birger! Snart dags att ge ut skiva med Elvis-låtar? Fred - och många andra - har nu definitivt fått allvarlig konkurrens...
    Per o Lena

    SvaraRadera
  4. Skrämmande bra!
    Nu vill jag höra In the Ghetto. Nessun Dorma, kanske.
    Jag kan föreställa mig hur tonårsflickor snart kommer att fråga: "Gillar du Birger eller Tommy?"

    Ska vi skriva om föreställningen så att jag pratar och du sjunger?

    SvaraRadera
  5. Fred, tyvärr lär svaret bli ett unisont "Tommy!!!!!" Jag böjer dessutom mitt huvud för hur en engelsman från trakterna av bruksorten Manchester kan leverera låtarna.

    SvaraRadera
  6. Vilken angenäm överraskning. Tack Birger!

    Men, varför först nu? Du borde ju ha varit på scen och CD för länge sedan.

    Gt

    SvaraRadera
  7. Tack för skön sång och dito musik!

    Hörde att engelsmän inte vill bli kallade engelsmän. De vill bli kallade britter.

    SvaraRadera
  8. Anonym 05:56:00 fm,
    skottar och walesare vill inte kallas "engelsmän".
    De har denna engelsmans fulla stöd i detta.
    Eftersom jag föddes engelsman har jag - som skottar, walesare och nordirländare - brittiskt medborgarskap.
    Du får kalla oss "britter" om du vill. Vi har ofta blivit kallade mycket värre saker.

    SvaraRadera
  9. Trevligt att Schlaug tar ton, kan man tycka, men de personer som står bakom överorden i tidigare kommentarer borde göra en verklighetscheck.

    Skrämmande är väl det mest slående adjektivet som använts, åtminstone om man pratar om CD-utgivning och gör jämförelser med professionell sång.

    Birger har många imponerande talanger, sång är inte en av dem..

    SvaraRadera
  10. Osunt, lugn jag har full självinsikt...:-). Sjunger inte annat än i yttersta undantagsfall, det vill säga nästan aldrig.

    SvaraRadera
  11. Birger, jag tycker inte att man ska låta bli att sjunga, oavsett begåvning, så länge man själv trivs med det!

    Det var bara de föregående kommentarer som fick mig att fundera på om vi hade hört samma sång :-)

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.