lördag 13 augusti 2011

Småttigt om kindpussar

Med viss tillfredsställelse läser jag att man i Tyskland dragit igång en kampanj mot kindpussandet. Heja!

Med avsaknad av tillfredsställelse läser jag dock att Lars-Åke Lagrell vill sälja Allsvenskan till en norsk affärsman för 1 miljard. Om kinesiska staten erbjuder 2 miljarder lär Lagrell gilla det också, ty "den ekonomiska delen styr det sportsliga, så det är inte helt ointressant".

En annan variant är att sälja ut Lagrell och låta hans idé begravas med en symbolisk dödskyss.

Ibland när jag ser vad som ramlar ut på skärmen när jag skriver undrar jag om det inte vore bäst att tiga. Ursäkta att jag tagit din tid i anspråk för att komma ända hit.

8 kommentarer:

  1. Ja sådant bruk - kindpussande sänder ju ut det rakt motsatta mot vad man vill ge sken av. Ett bevis på att man medvetet deltar i ett ytligt spel - i st f att ha en egen integritet. Kindpussande folk framstår som helt opålitliga - de gör allt för att uppehålla spelet och är inte sanna. Som sagt - en helt opålitlig människa - som gör allt för galleriet. Det förekommer ju framförallt bland maktmänniskor och de som tror sig vara "över" eller "finare" än andra. Det speglar avståndstagande.

    SvaraRadera
  2. Birger nu missbrukar jag din tid tillbaka.

    Detta skrevs för en tid sedan,
    är det så tokigt?

    Att Klimatförändringarna inte erkänn i tid och åtgärdas gör mig arg.

    Flyktingar flyr nu från Somalia till Etiopien och Kenya.
    Alla tre länderna plus många flera har drabbats av förutsedda katastrofer

    Marknaden är sjukdomen (jag vet att jag förenklar)
    Det är sorgligt att se vad som händer, och speciellt när jag vet att stora fördröjningar ligger i vårt globala system.
    För att ta det lite kort, kolonialism , ekonomisk kolonialism, marknadskrafter 60 miljarder per år i reklam, har drivit jorden till så hög feber att läkarna inte är säker på om patienten överlever.
    De klokaste läkarna säger, att det som orsakat sjukdomen inte kan vara sjukdomens bot.
    Rätten att skapa kulturer på jorden villkor bör vara en överordnad lag över marknadsfundamentalisterna rätt.

    Roland Lidén,
    2009-12-09 19:15

    SvaraRadera
  3. @gunillasolar. Förstår inte vad du menar med att de skulle signalisera avståndstagande? Gillar sj inte kindpussandet, tycker att det blir alldeles för nära och kan tycka att det känns lite oärligt. Men jag känner mig alltid stel och avståndstagande när jag ger handen för att hälsa. Spel är det ju hur som helst hur än du gör.../Per

    SvaraRadera
  4. Kindpussar är roliga unde influensa och förkylnings tider.

    SvaraRadera
  5. Ett inlägg om två typer av spel.

    Gott om mänsklig samvaro utan spel är det ont om.

    SvaraRadera
  6. Nej, för en gång skull är vi helt ense.

    "En annan variant är att sälja ut Lagrell och låta hans idé begravas med en symbolisk dödskyss. "

    SvaraRadera
  7. Kul film i morgonsoffan också. jag fattar bara inte att ni är så ense. Saknar Hägg och Malm, de tillsammans med Abrahamsson var ju förbannat roligt. Du, Hägg och Abrahamsson skulle nog vara en explosiv blandning.

    SvaraRadera
  8. Bra att pussandet slopas.

    Handslag, däremot, utstrålar mer hederlighet och är förhoppningsvis för det mesta ärligt menade.

    En ärlig man är i alla fall Sven Anér som fyller 90 år den 14 augusti. www.svenanerpalmemordet.blogspot.com

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.